Kľúčové slová sú myšlienky a témy, ktoré definujú váš obsah. Z hľadiska SEO sú to slová a frázy, ktoré používatelia zadávajú do vyhľadávačov, aby sa dostali k potrebnému obsahu.
Ako majiteľ webovej stránky a tvorca obsahu chcete, aby kľúčové slová na vašej stránke boli relevantné pre to, čo ľudia hľadajú. Napríklad ak niekto potrebuje vyhľadať firmu, ktorá stavia brány vyhľadá napríklad „posuvné vstupné brány“. Ak optimalizujete svoj web pre tieto slová, je väčšia pravdepodobnosť, že potencionálny zákazník či návštevník webu váš obsah nájde na stránke s výsledkami vyhľadávania.
Prečo sú kľúčové slová dôležité?
Kľúčové slová sú dôležité, pretože sú spojovacím článkom medzi tým, čo ľudia hľadajú, a obsahom, ktorý poskytujete. Vaším cieľom pri umiestňovaní vo vyhľadávačoch je prilákať na vašu stránku organickú návštevnosť z vyhľadávačov a kľúčové slová, na ktoré sa zameriavate určujú, akú návštevnosť získate.
Ak chcete vytvoriť obsah, ktorý sa dobre organicky umiestňuje a privádza návštevníkov na vašu stránku, musíte pochopiť potreby týchto návštevníkov – slová, ktoré používajú, a typ obsahu, ktorý hľadajú. Môžete to dosiahnuť rozhovorom so zákazníkmi, častým navštevovaním fór a komunitných skupín a vlastným prieskumom kľúčových slov pomocou nástrojov ako Google Trends.
Kde použiť kľúčové slová pre SEO
Existuje niekoľko základných pravidiel používania kľúčových slov, ktoré by ste mali dodržiavať. Jedinečné kľúčové slová by sa mali používať na každej stránke vášho webu v oblastiach, ktoré ľudia zvyčajne hľadajú. Uistite sa, že ponúkate to, čo ľudia hľadajú.
Medzi hlavné oblasti, do ktorých by ste mali umiestniť svoje kľúčové slová, patria:
- Adresa URL
- Meta popis
- Nadpisy
- Podnadpisy
- Jadro obsahu
- Alt popis obrázkov
Dlhé a krátke kľúčové slová
Existujú dva typy kľúčových slov. Krátke kľúčové slová (short-tail keywords) sú oveľa všeobecnejšie vyhľadávacie výrazy pozostávajúce z jedného alebo dvoch slov, zatiaľ čo dlhé kľúčové slová (long-tail keywords) pozostávajú z troch alebo aj viacerých slov. Pri hľadaní konkrétnejších výsledkov majú používatelia webu tendenciu zadávať do vyhľadávačov dlhšie dopyty (t. j. dlhé kľúčové slovo), aby získali relevantnejšie výsledky.
Dlhé kľúčové slová sú teda výhodne na prilákanie konkrétnejšieho publika. Príklad: ak vlastníte firmu, ktorá vytvára potlače na textil, krátkym kľúčovým slovom by mohlo byť “potlač tričiek”. Dlhým kľúčovým slovom by mohlo byť „výhodná cena potlače šiltovky“.
Hľadáte niekoho na vytvorenie webu na mieru? V rámci služby Tvorba e-shopu vám naprogramujeme moderný e-shop na predaj vašich produktov online. Nový internetový obchod môžete mať už do 30 dní.
Foto: elements.envato.com