spot_img

Digitálny marketing vs. tradičný marketing: aký je medzi nimi rozdiel?

Určite ste už počuli pojmy digitálny a tradičný marketing. No viete, aký je medzi nimi rozdiel a ktorý z nich by ste mali používať? Výber správneho typu marketingu je odveká otázka, ktorú si kladie každý marketér. Tu je všetko, čo potrebujete vedieť.

Čo je to tradičný marketing?

Tradičný marketing zahŕňa tradičné kanály, ako sú billboardy a tlačené médiá. Často vidíme billboardy s miestnymi firmami, ktoré nám hovoria „objednajte si letiskový transfer Schwechat Bratislava cez našu spoločnosť“ alebo „najmodernejšie kino, bližšie ako si myslíte“.

Až do rozvoja internetu v 90. rokoch bol tradičný marketing v podstate jediným typom marketingu.

Čo je to digitálny marketing?

Zjednodušene povedané, digitálny marketing je používanie digitálnych kanálov (webové stránky a sociálne siete) ako nástrojov marketingovej komunikácie.

Ak používate sociálne siete, určite dobre poznáte reklamy, ktoré sa objavujú na vašej nástenke na Facebooku, v Messengeri a v príbehoch na Instagrame – presne to je digitálny marketing.

Aký je rozdiel medzi digitálnym a tradičným marketingom?

Hlavným rozdielom medzi digitálnym a tradičným marketingom je médium, prostredníctvom ktorého sa publikum stretáva s marketingovým posolstvom. Ako sme už spomínali, kým tradičný marketing využíva tradičné médiá, ako sú časopisy a noviny, digitálny marketing využíva online médiá.

Samozrejme, tradičný marketing nemôžeme hneď považovať za staromódny. Stále zohráva dôležitú úlohu v živote ľudí. Žijeme predsa v reálnom svete, nie v digitálnom. Pôsobivé a kreatívne televízne reklamy, ale aj reklamy v lokálnych novinách, ktoré nám hovoria, kde nájdeme Autosklo Nová Baňa alebo kde si môžeme na jar kúpiť sadenice sú dnes rovnako dôležité ako pred 20 rokmi. 

No ľudia každodenne strávia niekoľko hodín na internete. Digitálny marketing to využíva vo svoj prospech tým, že marketingovú komunikáciu šikovne vpletá do každého digitálneho kanála.

Aký typ marketingu by ste mali použiť?

Krátkou odpoveďou je – oba. Kľúčom ku skvelej marketingovej kampani je nájsť rovnováhu medzi tradičným a digitálnym marketingom. Ich kombináciou vytvoríte najefektívnejšiu stratégiu. Ak chcete osloviť mladšie publikum, viac sa zamerajte na digitálny marketing. Mladí potencionálni zákazníci najčastejšie narazia na vašu kampaň na sociálnych sieťach.

Do digitálneho marketingu sa môžete pustiť aj na vlastnú päsť. No ak chcete profesionálnu stratégiu, ktorá bude fungovať, oslovte digitálnu marketingovú agentúru ako napríklad davidkrumpar.sk. Takéto agentúry majú potrebné znalosti a roky skúseností. Navyše ušetríte čas, ktorý môžete využiť na rozvoj vašej spoločnosti.

Foto: elements.envato.com


Rozmýšľate nad nákupom počítača ? Kvalitná elektronika na jednom mieste.


Get in Touch

spot_img

Další články autora

spot_img

Reklama

spot_img

Nejnovější články